неделя, 20 януари 2019 г.

Домашен течен шоколад/ Homemade Chocolate





Общо време за приготвяне: 30 мин
Време за охлаждане: 60-120 мин
Необходим бюджет за рецептата: около 10  лв


Има няколко вкуса и миризми, които неизбежно ме връщат в детството с натиска на жестоката носталгия... Мирисът на печени чушки, вкусът на домашната лютеница и домашния течен шоколад, правен от вече покойната ми майка... 




Всичко това ме връща с брутална жестокост и страшна сила там в дядовия двор  на село. 
Изведнъж се оказвам под жаркото слънце, цялата в прахоляк с коса на клечки, с ожулени колене, мръсни къси панталонки и завързан над корема потник, захвърлила колелото някъде из двора...
Още чувам баба ми как се кара, че цял ден не знае къде съм и ме търси из двора с филия с лютеница и сирене... Там, където нямаше телефони, нямаше таблети и скъпи играчки. Имаше само неистово желание за игри, без значение с какво си облечен и колко ти струва колелото... 
Помня още как се прибирах толкова гладна от игра, че можех да изям слон. Как събирах котките от цялото село и им хвърлях тайно зад ъгъла на къщата храна, как се къпех в лятната баня със слънчева вода и до вечерта бях отново цялата в прах и драскотини. Никой не се интересуваше дали ожуленото ще се възпали или дали убоденото  ще стане гангрена...
Дааа.. така беше. Та сред всички тези спомени се сетих за една много лесна и вкусна рецепта за течен шоколад. Домашен, защото просто нямаше друг. Майка ми го правеше винаги, когато идваше на село през отпуската си. Спомням си, че се събираха всички деца от съседните къщи в нас и всеки бъркаше с мръсните си ръчички в купата, където мама бъркаше шоколада и после ги облизваше с огромна наслада... Опитах се да си спомня рецептата, но да си призная не я помня с точност. За това се разтърсих в Google и попаднах на една, която ми изглежда доста автентична. Оригиналната рецепта вижте ТУК





Необходими продукти:


  • 250 мл. вода
  • 1 пакет ванилия
  • 180 гр. захар
  • 250 гр. сухо мляко
  • 125 гр. краве масло
  • 30 гр. неподсладено какао


Начин на приготвяне:


Сухото мляко се сипва в голяма купа. Какаото се пресява върху него, след което се размесват хубаво с лъжица или бъркалка.




Захарта, водата и ванилията се смесват в малка тенджера. Загряват се докато захарта се разтопи, след което се прибавя маслото. Разбърква се периодично докато маслото се разтопи и се отстранява от огъня. Добавя се на струя към сухата смес, която се разбърква енергично докато се получи гладка хомогенна смес. Аз го бърках с телена бъркалка, но имаше бучки за това мина сместа през цедка за да стане идеално гладка.






Няма коментари:

Публикуване на коментар