събота, 5 ноември 2016 г.

ТОРТА С МУС ОТ ТРИ ШОКОЛАДА






Ето ме и мен в отбора на 35 годишните. Малко помъдряла, но все така по детски нетърпелива за новите неща... Този рожден ден е като нов етап от живота ми - и в буквален и в преносен смисъл. И не знам, но въпреки това, че като че ли всеки рожден ден се празнува с все по-малко ентусиазъм, този не беше така! Щастлива съм за всичко което имам и очаквам с нетърпение всичко, което ми предстои!
Тъй като ще отпразнувам този ден в доста стеснен кръг реших да изпробвам една торта, която преди време бях правила и се оказа страхотно вкусна и ефектна. Този път да си призная ( дали защото е за повод или що?!? ) не се получи съвсем както очаквах, но като цяло съм доволна от резултата!

Общо време за приготвяне: 90 мин
Време за печене: 20  мин
Необходим бюджет за рецептата: около  25 лв



Ето и необходимите продукти:За блата:



  • 3 яйца
  • 1/3 ч.ч. захар
  • 2/3 ч.ч. брашно
  • 2 с. лъжици тъмно какао на прах
  • 1 ч. лъжица бакпулвер
  • ванилия


За мусовете:


  • 3 шоколада - бял, млечен, черен
  • 30 гр желатин / или 3 пакетчета
  • 90 гр масло, разделено на 3 равни части
  • 500 мл сладкарска сметана
  • 150 гр крем ликьор



Заемате се първо с блата за да има време да изстине.  Разбивате захарта с яйцата, брашното и бакпулвера. Прибавяте какаото и ванилията, разбърквате добре до хомогенна смес и печете в намазнена форма за торта с подвижни стени на около 190 гр с вентилатор за около 15- 20 мин (зависи от фурната ). Оставяте да се охлади напълно и сиропирате с крем ликьорът!

Заемате се с мусовете - един по един, като започвате от тъмния. Първо разбивате на твърд сняг сладкарската сметана.



Разтваряте единия желатин във вода, разтопявате на видна баня тъмния шоколад с 1/3 от маслото-оставяте да изстине и смесвате с желатина и малко от пухкавата сметана.



тази процедура повтаряте и с другите два шоколада

Изливате първия мус във формата за торта и слагате в хладилника за около 15-20 мин да стегне отгоре крема. През това време повтаряте същата процедура с млечния шоколад и накрая с белия. След всеки мус прибирате в хладилник за да стегне и да не се смесят. Оставяте за една нощ в хладилник. За да извадите тортата намокрете един нож и минете по стените на формата за торта след която освободете страните внимателно.
Украсата е изцяло по ваш избор! Моята е скромна и изчистена.




Да си призная последният бял мус ми се пресече шоколада и за това е с такава "шуплеста" текстура но нямах време и продукти за поправка...въпреки това вкусът е УНИКАЛЕН!
Една от любимите ми торти по случай рожденият ми ден!



Няма коментари:

Публикуване на коментар